24 Kasım 2013 Pazar

FİYAT FARKLILAŞTIRMASI


" Tüketiciler, satın alma kararlarında fiyatı mutlaka göz önüne alırlar, ancak sadece fiyata bakarak da satın almazlar. Bunun da ötesinde, tüketicilerin hepsi fiyata karşı aynı derecede hassas da değildir. Örneğin, farklılaştırılmamış (sıradan) bir ürün olan akaryakıt satın alırken tüketicilerin fiyatta yapılacak bir indirim için farklı akaryakıt istasyonuna gidip gitmeyecekleri araştırılmıştır. Sonuçlara göre, tüketicilerin %27.4'ü litre fiyatı üzerinden %0.5'lik bir indirim, %45.5'i %1'lik bir indirim ve %60.3'ü ise %2'lik bir indirim için akaryakıt aldıkları istasyonu değiştirebileceklerini ifade etmişlerdir. 
Kaynak: J. Gordon, Mç Bishop ve C. Coffman, "Where is gas going?" Convencience Store Decisions, February, 1994, s.40-46'dan uyarlanmıştır. "

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder